Helg - Grillning, kubb & jordgubbar


Hej alla glada! Tyvärr är helgen slut men jag är glad iallefall, för jag har haft en toppenhelg ute i det fina vädret! I fredags då var det utmaningen på älvhögsborg, MÅG förlorade i år, det var väldigt jämt men dragkampen avgjorde det hela, men jag skyller på att vi faktiskt inte hade ett lag, utan de fick ropa ner några bara och det var inte direkt några starka personer. Men de var duktiga ändå! Äh, i år kan de väl få vinna, vi vann trots allt förra året. Efter det åkte jag, carro, Ida, Jennifer och Elin ut till Elins sommarstuga som ligger i SjungSjung. Där grillade vi och myste, vilken toppenkväll! Vid halv 11 kom David & Daniel dit och var med oss, men efter en timme drog vi oss hemåt. Lördag, började med att jag skulle jobba. Jordgubbsförsäljningen är på G igen, det är lika tråkigt som vanligt. Men vad gör man inte, det är iaf ett jobb. På dagen var jag med Lovisa på stan och köpte en sjal, örhängen och ett halsband till min syster eftersom hon fyllde år häromdagen. Efter vi varit på stan gick jag upp till min syster där resten av familjen Tajkon var, mycket trevligt. Vi åt god mat och såklart mina jordgubbar till efterätt med glass. När klockan var 7 gick jag iväg för att möta Lovisa och Simon vid affären. Vi köpte med oss lite gott och gick bort till gamla polhemskolanberget. Där mötte vi upp ida och senare kom även Sofia. Vi spelade kubb, först var det jag och simon mot resten och vi vann såklart;) Senare bytte vi lag så vi körde MÅG( jag och ida) mot NE(sofia,lovisa,simon), då förlorade vi men det var väldigt nära att vi vann ett tag. Sen satte vi oss på berget och tjata, sara kom förbi också en sväng. Vid 12 var jag hemma tror jag. Myskväll!

123980-991





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0